کلاه بی سر

مطالب آزاد و متنوعِ اسلامی

کلاه بی سر

مطالب آزاد و متنوعِ اسلامی

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
نویسندگان
  • ۰
  • ۰

سوال: شخصی که مرتد شده به چه دلیلی باید به علت قبول نکردن دین اسلام و مراجعه به دین دیگه ... باید اعدام بشه؟

 پاسخ :


 خوب است توجه شود که افرادی که به دین الهی نمی‌گرایند چند دسته هستند:
 مستضعفین:
یعنی کسانی که بدون تقصیر و کوتاهی در این مسأله و فقط بخاطر اینکه صدای دین واقعی به گوش جان آنها نرسید ، نتوانستند دین الهی را قبول کنند.
 این افراد نه ملاک بهشت رفتن را دارند و نه ملاک ورود به جهنم را دارند. طبق  قول مشهور ، خداوند در قیامت ، اینان را دوباره امتحان خواهد فرمود.
دیوانگان و بچه‌های غیر بالغ هم از این گروه هستند.

 اما اگر کسی خدا را و دین اسلام را به حق شناخته است ولی تن به احکام او نمیدهد ، او دیگر علنا در مقابل حق قرار گرفته است و اصطلاحا اعلان ناسازگاری با صاحب هستی دارد و صاحب عالم هم حکم او را تعیین فرموده است.
 این آدم در قیامت دچار عذاب جهنم خواهد شد.

 اما اگر کسی که مسلمان بوده ، بخواهد وسط راه ، از دین برگردد ، خداوند عالم در دنیا این اجازه را به او داده است چرا که خداوند حکیم می‌خواهد انسانها اختیار داشته باشند .
 ولی هرگاه وی بخواهد خروج از دین را تبلیغ کند و بگونه‌ای علنی نماید که سایرین را هم نسبت به اعتقادشان سست نماید ، این اجازه را ندارد.
چنین شخصی در حقیقت یک ویروس فرهنگی است که مـی‌تواند رشد و تکثیر داشته باشد ولی  خداوند که بر بندگان خود دلسوزترین ، است ، اجازه نمی‌دهد  چنین ویروسهایی در فضای دینداران رشد نماید.
✅ لذا در دین برای پاک کردن عرصه اجتماع از چنین آلودگیهایی تدابیری اندیشیده شده که اگر تدابیر اولیه جواب نداد چاره‌ای جز اجرای آخرین حکم نیست و آن جراحیِ چنین غدهٔ بیماری زا  و حذف او از اجتماع می‌باشد.
  • ۹۶/۰۳/۰۲
  • saeid amiri

اسلام

اعدام

دین

مرتد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی